Cicci

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Det är fan förjävligt!

Av Cicci - 8 maj 2012 10:28

Jag är rent ut sagt FÖRBANNAD! Fick post hit igår och det var ett brev från Kronofogden, jag blev först förvånad, sen ledsen, sen arg. Öppnade skiten och det var Trafikverket som ville kräva in en skuld på 165kr (som nu helt plötsligt var 1020kr) och den räkningen är från 2007!? Först skrattade jag och sen blev jag förbannad.

Ringde Kronofogden nu på morgonen och sa det att jag har inte fått nåt papper alls förrän det här kom, de sa att jag skulle ringa och prata med Kammarkollegiet. Så jag ringde dem för en stund sen. Får prata med nån kvinna och berättar samma sak för henne. Hon säger att de skickade ett brev den 3e mars. Jag sa det att jag inte fått nåt och undrade vilken adress de skickat det till. Kolarvägen säger hon. Jaha, men därifrån flyttade jag i oktober och jag var hos Skatteverket och gjorde ny folkbokföring till Järvedsvägen. Då säger hon att det inte alls står så.

Så jag sa det till henne att ska jag nu behöva ringa Skatteverket och få papper på det och sen behöva bestrida den här skiten? För jag är villig att betala de där 165 kronorna, men fan inte de 1020 kronorna.

Ja, sa hon då.


Så nu är jag jävligt arg, jag menar, få en prick för 165 kronor för en räkning sen 2007 som jag inte ens sett!?

 
 
Sandra

Sandra

8 maj 2012 10:52

Den stora frågan är vad tusan Trafikverket ville dig 2007? :S

http://rockgrodan.com

 
Sandra

Sandra

8 maj 2012 11:00

Men var inte du inskriven i en körskola då? Det kanske är nåt dem gjort.

http://rockgrodan.com

 
Kenny

Kenny

8 maj 2012 13:05

Liknande hände mig med för ett par år sedan med Adressändring. Betalade via BankID. Pengar drogs 2 ggr. Ringde upp om återbetalning. Fick tillbaka halvan för mycket. 6 månader senare får jag brev från kronofogden att jag inte betalat Adressändring. Adressändring hade skickat till min gamla adress.
2 månader med bråk sedan var det borttaget. Dock så har man pricken kvar och skall ha den i ca 18 månader till för ett annat företags misstag. :/

http://ordinary.se

 
Sandra

Sandra

9 maj 2012 10:24

Haha ja du ser hur stressad jag är. Har inte ens koll på månaderna längre.

http://rockgrodan.com

 
Nea

Nea

12 maj 2012 09:24

Du har rätt att vara arg! >.< Hoppas det löser sig!

http://lillskiit.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

15 maj 2012 10:42

Tackar :D Ska bli roligt allt det här. Kändes riktigt skönt igår när vi dessutom fick kontraktet påskrivet av hyresvärden, så nu är det verkligen klart. Den är VÅR. Dessvärre har den förra hyresgästen inte bokat sin besiktning än, och så fort den är gjord får vi flytta in. Vi försökte förklara att vi åker på semester den 1 juni (då den officiellt blir vår) och att vi hemskt gärna vill flytta in innan, och de hoppades att det skulle gå och lösa. Håller tummarna för att det går fort snart. Gamla hyresgästen har ju rent tekniskt lägenheten fram till sista maj så..

http://rockgrodan.com

 
Sandra

Sandra

16 maj 2012 09:29

Ja men det var ju typ det vi blev. Spottade och fräste när jag gick ut därifrån.

http://rockgrodan.com

 
Ingen bild

Kristoffer Samuelsson

21 maj 2012 16:56

Hota dom, gå helt Usama bin laden style på dom! Sätt dig med stora solbrillor i en grotta i öknen med kameler och hota med guds vrede och spela in dina krav på en skitig Vhs kasset som du sedan skickar till dom! Så gör jag, funkar varje gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 4 mars 2015 23:20


Hängde upp en ny lapp på min dörr så att jag slipper stå ut med mer skit i mitt liv:     Har varit sjukskriven i 3,5 månad nu p.g.a. min underarm. Går igenom en massa undersökningar just nu då ingen vet vad som är felet. Har så jävla ont hel...

Av Cicci - 31 mars 2014 09:18

Jag använder inte min blogg så ofta längre då jag äntligen skaffade mig en smartphone och upptäckte instagram, haha! Så vill ni fortsätta att kolla in min vardag så rekommenderar jag er att följa mig på instagram;  http://instagram.com/omnismalus# ...

Av Cicci - 22 september 2013 19:12


Så har jag tagit en lista av min vän Rockgrodan!     Namn: Cecilia. Ålder: 26. Bor: I Gislaved, småland.         Beskriv din bästa egenskap: Tänker mycket på min familj och vänner och glömmer ibland bort mig själv. Har alltid sto...

Av Cicci - 17 augusti 2013 11:56

Idag fyller min fina kvinna Sandra 25 år! <3       Och jag kan inte fira henne idag då hon är på Rockstad Falun- festivalen. Men jag tvivlar inte på att hon får en rolig födelsedag då hon är med andra vänner och bland hårdrockare och får ...

Av Cicci - 3 augusti 2013 11:30


  Klippte ihop min första film någonsin och självklart blev det av årets bilder och videoklipp från årets Sweden Rock Festival tillsammans med alla min underbara vänner i Camp Granngården! <3   ...

Presentation


Cicci här!
27 år och bor i Gislaved tillsammans med min katt Luci. Jobbar inom industri. Jag gillar hårdrock och metal, spel, festivaler, film.

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards