Cicci

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Besviken, arg och utnyttjad!

Av Cicci - 18 september 2012 15:05

Idag under lunchen blev min praktik bruten.

Jag och min arbetskollega Carro har slitit som djur med städuppgifter och massa annan skit som vi igentligen inte skulle göra. Vi hade ingen micro, ingen kyl, inget riktigt kök så vi har fått äta macka om dagarna.

För detta har vi inte fått ett skit utan har varit där gratis i en månad.


Så vi gick till arbetsförmedlingen under vår lunch idag för att prata och kolla läget och hon vi pratade med sa att det där skulle vi inte göra på en praktikplats. Så hon ringde och pratade med dem och sa som det var och det enda hon fick till svar var: "De håller inte tiderna" (vi var där halv 8 alla dagar vi började kl 8), "De gör inte sina uppgifter" (Vi var klara innan bestämd tid om dagarna med skiten vi fick göra och fick därför göra mer), "De pillar på mobilerna hela tiden" (lite svårt att pilla på en telefon som ligger i jackan i personalrummet).

Vi fick även gå och städa upp efter dem (slänga deras matrester, godispapper, ciggpaket, burkar och diska deras bestick), fick listor med vad vi skulle göra, och på dessa listor var det samma uppgifter om att städa exakt samma sak vi hade gjort dagen innan...


Efter att handläggaren hade pratat med dem så kom hon tillbaka till rummet, frågade snällt om hon fick smälla igen dörren, "Öh ja" svarade jag och Carro. Hon smällde igen dörren och var ritkigt arg. Hon sa det att de hade tvekat från början att skicka oss på praktik dit då de inte har kollektivavtal och så.


Enligt handläggaren så ska en praktikant: Gå bredvid och lära sig, inte praktisera helger (praktik ska vara 5 vardagar i veckan 8 timmar /dag.) Vill de ha ens hjälp på en helg så ska de betala lön (vi skulle praktisera denna helgen var det sagt).


Nu har jag och Carro fått lite papper och ska på studiebesök inför en utbildning på tisdag i Gnosjö, vi fick även veta att den här månaden inte har varit förgäves utan att nu så ligger vi högt upp hos arbetsförmedlingen så hittar de jobb så ligger vi bra till.



Kan säga att efter den här upplevelsen är jag inte sugen på praktik någonsin igen.

 
 
Sandra

Sandra

18 september 2012 15:26

Fy fan! Var det där mobilföretagstjofräset så oseriösa alltså? Jag ska bajsa på deras dörr till butiken nån natt och be Matti leka finne och vandalisera lite.

http://rockgrodan.com

 
Johanna

Johanna

18 september 2012 16:58

Känner igen din frustration...tyvärr!

http://www.johpaus.blogsot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 4 mars 2015 23:20


Hängde upp en ny lapp på min dörr så att jag slipper stå ut med mer skit i mitt liv:     Har varit sjukskriven i 3,5 månad nu p.g.a. min underarm. Går igenom en massa undersökningar just nu då ingen vet vad som är felet. Har så jävla ont hel...

Av Cicci - 31 mars 2014 09:18

Jag använder inte min blogg så ofta längre då jag äntligen skaffade mig en smartphone och upptäckte instagram, haha! Så vill ni fortsätta att kolla in min vardag så rekommenderar jag er att följa mig på instagram;  http://instagram.com/omnismalus# ...

Av Cicci - 22 september 2013 19:12


Så har jag tagit en lista av min vän Rockgrodan!     Namn: Cecilia. Ålder: 26. Bor: I Gislaved, småland.         Beskriv din bästa egenskap: Tänker mycket på min familj och vänner och glömmer ibland bort mig själv. Har alltid sto...

Av Cicci - 17 augusti 2013 11:56

Idag fyller min fina kvinna Sandra 25 år! <3       Och jag kan inte fira henne idag då hon är på Rockstad Falun- festivalen. Men jag tvivlar inte på att hon får en rolig födelsedag då hon är med andra vänner och bland hårdrockare och får ...

Av Cicci - 3 augusti 2013 11:30


  Klippte ihop min första film någonsin och självklart blev det av årets bilder och videoklipp från årets Sweden Rock Festival tillsammans med alla min underbara vänner i Camp Granngården! <3   ...

Presentation


Cicci här!
27 år och bor i Gislaved tillsammans med min katt Luci. Jobbar inom industri. Jag gillar hårdrock och metal, spel, festivaler, film.

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards